Lista środków trwałych, to rozwiązanie dla firm, funkcjonujące w ramach programu do ewidencji środków trwałych. Wykorzystanie listy umożliwia sprawną kontrolę przepływu sprzętu między pracownikami. Czytelna lista wyposażenia firmy zawiera wszelkie informacje na temat rodzaju sprzętu, wykonywanych na nim operacji oraz daty zdarzenia.

Sprawne wyszukiwanie sprzętu dzięki listom wyposażenia firmy

Lista stanowi bazę sprzętu firmy, ukazując jakie działania podejmował dany pracownik na konkretnym sprzęcie od chwili jego zakupu do wycofania. Ewidencja środków trwałych umożliwia sprawne wyszukiwanie sprzętu według różnych kryteriów, które definiowane są odpowiednio do zasobu środków trwałych.

lista środków trwałych i wyposażenia 1
pokaż w pełnym rozmiarze

Każdy sprzęt przypisany jest do kategorii, m.in.:
  • sprzęt wolny,
  • sprzęt w użyciu,
  • grupa,
  • typ.

Pozwala to wyodrębnić dane wyposażenie firmy w odniesieniu do konkretnej kategorii. Chcąc zweryfikować, jakie sprzęty obecnie są w użytku, oprogramowanie generuje informację zwrotną, uwzględniając pracownika, do którego sprzęt jest przypisany. W oparciu o takie dane, program do ewidencji oprogramowania generuje raporty przekazania-odbioru sprzętu.

W zakres grup wchodzą np. komputery, samochody, telefony, czy Internet. Typ sprzętu to kategoria powiązana z grupą, precyzyjniej opisująca dany sprzęt. Zgodnie z tym, w grupie komputery znajdą się typy sprzętu takie jak np. laptop, monitor, drukarka, komputer; w grupie samochody wyróżnia się typy - osobowe, dostawcze, itp.

Lista srodków trwałych to rozbudowana wyszukiwarka, umożliwiająca odszukanie sprzętu również z uwagi na bardziej szczegółowe kryteria, takie jak np.:

  • numery seryjne i kody kreskowe środków trwałych,
  • data zakupu i amortyzacji,
  • cena zakupu,
  • wyszukiwanie po atrybutach sprzętu - np. moc silnika dla samochodów, czy rodzaj procesora dla komputerów.

System informatyczny umożliwia także wyszukiwanie sprzętów z uwagi na pracownika lub dział, gdzie aktualnie znajduje się sprzęt oraz na elektroniczny obieg dokumentów. Dzięki temu otrzymujemy wykaz wszystkich sprzętów, jakie posiada dany pracownik. Ponadto intuicyjne oprogramowanie rozróżnia środki trwałe od sprzętu nie będącego środkiem trwałym.

Listy środków trwałych wspomagają sprawne zarządzanie firmą

Listy wyposażenia firmy to skuteczne narzędzie online, które w ramach programu do ewidencji środków trwałych wpływa na zwiększenie efektywności pracy w przedsiębiorstwie. Wygodny dostęp do listy wszystkich sprzętów w firmie oraz ich sprawne wyszukiwanie według kategorii, zapewnia bieżący nadzór nad działaniami w zakresie środków trwałych.