System obiegu faktur - narzędzie Systemu Zakupowego - funkcjonuje w oparciu o model, dostosowany do indywidualnych potrzeb danej firmy. Model ustalany jest na etapie wdrażania, z uwzględnieniem wszelkich wymogów obowiązujących w przedsiębiorstwie. Dlatego też modele mogą składać się z różnej liczby etapów - np. 6 czy nawet 9, uwzględniając etapy dodatkowe, takie jak np.:
W Systemie Zakupowym wyróżnia się poszczególne obszary m.in. w zakresie faktur, zamówień, czy umów. Każde działanie na danym dokumencie odbywa się w ramach konkretnego obszaru. Czytelny podział na kategorie sprawia, że elektroniczny obieg dokumentów zapewnia sprawny przepływ faktur. Wyróżnia się następujące obszary:
System umożliwia tworzenie dokumentów niezbędnych dla płynnego obiegu faktur kosztowych w firmie:
System workflow umożliwia przypisywanie do Zamówień Faktur, czy Zamówień do Zapotrzebowań, zgodnie z zasadą:
Jedno Zapotrzebowanie Zakupu (ZZ) może zawierać dowolną ilość Zamówień (ZA).
Każde Zamówienie (ZA) może zawierać dowolną ilość Faktur (FV).
Intuicyjny system informatyczny umożliwia dokonywanie Polecenia Zapłaty w sposób zbliżony do rozliczania Faktur. Ponadto Faktury można także dołączać do Umów. To skuteczne rozwiązanie dla faktur przesyłanych do firmy okresowo, np.: od operatora sieci komórkowych czy sieci stacji paliw.
Elektroniczny obieg faktur dostosowany do wymagań firmy umożliwia sprawne przesyłanie dokumentów. Dzięki temu praca zarówno dział HR, jak i pozostałych pracowników staje się bardziej wydajna, co wpływa na większą efektywność zarządzania firmą.
Poniżej znajduje się przykład modelu akceptacji Faktur.